Regulamin sklepu KrakBag

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady obowiązujące w Sklepie https://www.krakbag.sklep.pl/.   
  2. Klient, chcąc dokonać zakupu, jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu przed sfinalizowaniem zamówienia.
  3. Sklep internetowy jest dostępny na stronie https://www.krakbag.sklep.pl/ oraz jest prowadzony przez Sprzedawcę.
  4. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą za pośrednictwem e-mail: biuro@krakbag.pl oraz numeru telefonu: 788936519.
  5. Powyższy adres mailowy: biuro@krakbag.pl został także wyznaczony jako punkt kontaktowy wyznaczony przez Sprzedawcę do kontaktowania się. Za jego pośrednictwem ze Sprzedawcą mogą kontaktować się również organy państw członkowskich UE, Komisja oraz Rada Usług Cyfrowych. Komunikacja odbywa się w języku polskim.

§2 DEFINICJE

  1. Sprzedawca – Magdalena Krakowska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą KrakBag Magdalena Krakowska z siedzibą w Kobyłka (05-230) przy ul. Mickiewicza 4e m 2, posiadającą numer NIP: 5242386454, REGON: 523848225 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z Centralnej Ewidencji Informacji Gospodarczej.
  2. Klient/Użytkownik– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną składająca Zamówienie w ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  3. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu.
  4. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
  5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – przedsiębiorca dokonujący zakupów w Sklepie związanych z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego.
  6. Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu, określający warunki i zasady korzystania ze Sklepu.
  7. Sklep Internetowy– sklep internetowy dostępny pod adresem: https://krakbag.sklep.pl/.  
  8. Produkt –towar zakupiony w Sklepie.
  9. Konto Klienta – zapis informatyczny części serwisu, w ramach której Klient może korzystać z wybranych funkcjonalności (przechowywanie i udostępnianie Klientowi za pośrednictwem Konta historii Zamówień). W Koncie gromadzone są dane osobowe oraz informacje o działaniach Klienta w ramach Sklepu Konto prowadzone jest bezpłatnie przez Sprzedawcę. Dostęp do Konta pozwala na identyfikację w Sklepie. Klient odpowiada za zapewnienie, że wszystkie informacje wprowadzone przy tworzeniu Konta są poprawne, kompletne i aktualne.
  10. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
  11. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
  12. Zamówienie – forma zlecenia przez Klienta przygotowania Produktu o konkretnych parametrach na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
  13. Formularz zamówienia – formularz służący realizacji Zamówienia.
  14. Płatność – opłacenie Produktu.
  15. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
  16. Treść Użytkownika – dane i informacje wytwarzane i publikowane przez Użytkownika w ramach Sklepu.
  17. Nielegalne treści – zgodnie z DSA oznaczają informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
  18. Akt o usługach cyfrowych (lub DSA) – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych), Dz.U. L 277 z 27.10.2022, s. 1–102).

§3 SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ PRZEZ KLIENTA

  1. Klient po dokonaniu wyboru konkretnego Produktu, powinien użyć przycisku graficznego z widocznym koszykiem lub po kliknięciu w ikonę produktu wybrać przycisk „Dodaj do koszyka”. Aby przejść do złożenia Zamówienia Klient powinien użyć przycisku “Przejdź do płatności” lub kontynuować zakupy używając przycisku “Kontynuuj zakupy”.
  2. Następnie Klient ma możliwość zaktualizowania koszyka oraz wybrania dostępnych metod dostawy Produktu.
  3. Następnie po kliknięciu „Przejdź do płatności” Klient może zalogować się do swojego konta, jeżeli je posiada klikając w pole “Kliknij, aby się zalogować” lub założyć nowe wybierając checkbox o nazwie: “Stworzyć konto?”
  4. Na tym etapie Klient może również wpisać kod rabatowy klikając w pole o nazwie “Kliknij tutaj, aby dodać swój kod”.
  5. Następnie Klient wypełnia Formularz zamówienia, w którym wskazuje: imię i nazwisko, nazwę firmy (opcjonalnie) adres, numer telefonu, adres e-mail.
  6. Klient może także dodać dodatkowe uwagi do Zamówienia lub wysłać Produkt na inny adres wybierając przycisk “Wysłać na inny adres?”
  7. Następnie przed sfinalizowaniem Zamówienia, Klient jest obowiązany wybrać formę zapłaty oraz zaakceptować Regulamin.
  8. Celem sfinalizowania Zamówienia i tym samym opłacenia go, Klient klika w przycisk „Kupuję i płacę”.
  9. Po opłacenia Zamówienia, Klient otrzymuje potwierdzenie w postaci wiadomości e-mail.
  10. Podczas składania Zamówienia Klient może także dokonać rejestracji Konta Klienta, zalogować się do już posiadanego Konta Klienta lub dokonać zakupów bez rejestracji.
  11. Zabrania się składania Zamówień anonimowo lub używając nieprawdziwych danych.

 

§4 W JAKI SPOSÓB I W JAKIM CZASIE MOŻESZ OTRZYMAĆ SWOJE PRODUKTY?

  1. Produkty po ich opłaceniu są wysyłane w ciągu do 14 dni roboczych od chwili zaksięgowania płatności. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  2. Jeżeli z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, wysyłka nie może nastąpić w terminie wskazanym w ust. powyższym, Klient jest powiadamiany o tym fakcie i dalszy proces realizacji Zamówienia jest ustalany indywidualnie z Klientem.
  3. Produkty są wysyłane w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
  4. Produkty są wysyłane za pośrednictwem operatora Inpost oraz firmy kurierskiej.

 

§5 ZAMÓWIENIA INDYWIDUALNE

  1. Klient ma również możliwość zamówienia Produktu na indywidualne zamówienie.
  2. Produkt na indywidualne zamówienie, to Produkt wykonany wg parametrów i wytycznych Klienta. 
  3. Sprzedawca jednocześnie informuje, że biorąc pod uwagę specyfikę materiałów, z których powstaje Produkt na indywidualne zamówienie nie daje gwarancji, że Produkt ten będzie “niepowtarzalny”. 
  4. W celu realizacji indywidualnego zamówienia, Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem: biuro@krakbag.pl celem uzgodnienia parametrów Produktu.
  5. Termin realizacji jest uzależniony od ustalonego Produktu.
  6. Produkt przygotowany na indywidualne zamówienie nie podlega zwrotowi zgodnie z zapisami §8 ust. 11 niniejszego Regulaminu.

 

§6 JAK MOŻESZ OPŁACIĆ ZAMÓWIONE PRODUKTY?

  1. W Sklepie za zakupy płaci się za pośrednictwem przelewu elektronicznego oraz karty płatniczej.
  2. Dostępne karty płatnicze:
    • Visa
    • Visa Electron
    • Mastercard
    • MasterCard Electronic
    • Maestro
  3. Operatorem płatności jest Autopay S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6, KRS: 0000320590,  NIP: 585-13-51-185.
  4. Sprzedawca na życzenie Klienta, wystawia faktury za zakup Produktu.
  5. Ceny Produktów to ceny brutto.

§7 REKLAMACJE

  1. Zapisy niniejszego paragrafu dotyczą Klienta będącego Konsumentem oraz Przedsiębiorcą na prawach konsumenta.
  2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
  3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta za wady oraz za zgodność Produktu z umową.
  4. Produkt jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
    • a) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność,
    • b) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
  5. Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
    • a) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produkty tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
    • b) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produkt oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób, publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy,
    • c) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać,
    • d) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 5 niniejszego paragrafu, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
  7. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  8. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
  9. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z umową, wartość Produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową.
  10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
  11. Konsument udostępnia Sprzedawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie.
  12. Jeżeli Produkt jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
    • a) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z umową ust.8,
    • b) Sprzedawca nie doprowadził Produktu do zgodności z umową zgodnie z ust. 10-11
    • c) brak zgodności Produktu z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z umową,
    • d) brak zgodności Produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy,
    • e) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  13. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową.
  14. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  15. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Produktu z umową jest nieistotny. 
  16. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie umowy Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z umową.
  17. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  18. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie. 
  19. Sprzedawca ponosi koszty przesyłki wadliwego Produktu.
  20. Sprzedawca odpowiada na kompletną reklamację w terminie do 14 dni od otrzymania reklamacji i informuje Klienta o dalszym postępowaniu.
  21. Klient może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, ale nie jest to warunek konieczny.

 

§8 ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Konsumenta oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. Wobec Klienta będącego Przedsiębiorcą są wyłączone. 
  2. Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny, poza wyjątkami wskazanymi w ust. 11.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, wystarczy złożyć oświadczenie. Można skorzystać z formularza stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu lub stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta.
  4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić wszystkie dokonane przez niego płatności.
  5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, chyba że Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 
  6. Klient może wskazać numer rachunku bankowego, na który Sprzedawca zwróci środki. W każdym przypadku Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem. 
  7. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta poniesionych przez niego dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta w trakcie składania Zamówienia wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę
  8. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ma obowiązek zwrócić Produkty do Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży.
  9. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta pokrywa koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy. 
  10. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu, np. uszkodzenie, poplamienie.
  11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach konsumenta w wypadku, kiedy przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (indywidualne zamówienie); 

 

§9 PRAWA AUTORSKIE

Wszelkie treści, materiały elektroniczne i Produkty oraz usługi świadczone przez Sprzedawcę, dostępne w Sklepie, stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy.

 

§10 DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

Zasady dotyczące przetwarzania danych zostały opisane w Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem: https://krakbag.pl/polityka-prywatnosci/

 

§11 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA

  1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
  2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość m.in. do:
    • a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
      o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
    • b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
      o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą,
    • c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
  3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
  4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

§12 TREŚCI UŻYTKOWNIKA, PROCEDURA ZGŁOSZEŃ

  1. Użytkownik, akceptując Regulamin zobowiązuje się działać zgodnie z przepisami obowiązującego prawa oraz postanowieniami Regulaminu, w tym nie nadużywać praw, jakie zostały mu przyznane przez Sprzedawcę lub przepisy prawa. Zakazane jest w szczególności dostarczanie Treści Użytkownika:
    • a) o charakterze bezprawnym,
    • b) zawierających linki,
    • c) promujących konkurencję,
    • d) znieważających dotyczących rasy, poglądów politycznych, religii, kultury, orientacji seksualnej, płci lub tożsamości,
    • e) zawierających wulgaryzmy,
    • f) propagujących nienawiść,
    • g) naruszających dobre obyczaje,
    • h) nawołujących do przemocy,
    • i) naruszających prawa autorskie osób trzecich,
    • j)niepotrzebnych treści reklamowych, dotyczących zbiórek, promowania produktów(spam) Sklepu – nie na temat.
  2. Sprzedawca informuje, że zastrzega sobie prawo do kontrolowania i  moderowania Treści Użytkownika zamieszczonych w Sklepie.
  3. W sytuacji, kiedy Treści Użytkownika naruszają standardy wskazane w Regulaminie, Sprzedawca  ma prawo je zablokować lub trwale usunąć ze Sklepu.
  4. W przypadku usunięcia lub zablokowania Treści Użytkownika, Użytkownik zostaje o tym powiadomiony przez Sprzedawcę. Decyzja w tej sprawie zawiera uzasadnienie.
  5. Użytkownik, którego Treści zostały zablokowane lub usunięte ma prawo do odwołania od decyzji Sprzedawcy na zasadach wskazanych w §13 Regulaminu.
  6. W przypadku, kiedy inna osoba uważa, że opublikowane Treści Użytkownika, naruszają standardy Regulaminu, może dokonać zgłoszenia takich Treści pod adresem: biuro@krakbag.pl lub korzystając z formularza znajdującego się w zakładce Kontakt.
  7. Zgłoszenie zgodnie z aktem o usługach cyfrowych DSA powinno zawierać:
    • a) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
    • b)  jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    • c) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiot dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
    • d) oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  8. Jeżeli zgłoszenie zawiera elektroniczne dane kontaktowe osoby zgłaszającej, Sprzedawca przesyła potwierdzenie otrzymania zgłoszenia.
  9. W przypadku, niepełnego lub błędnego zgłoszenia, Sprzedawca wzywa osobę zgłaszającą do uzupełnienia lub poprawienia zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia wezwania. W przypadku nieprzedłożenia poprawnego zgłoszenia w wyznaczonym terminie, Sprzedawca pozostawia je bez rozpoznania.
  10. Sprzedawca powiadamia osobę zgłaszającą bez zbędnej zwłoki o swojej decyzji w odniesieniu do Treści Użytkownika, których dotyczy zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej decyzji.
  11. Sprzedawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia, które otrzymuje w ramach mechanizmów, o których mowa powyżej, oraz podejmuje decyzje w odniesieniu do Treści Użytkownika, których dotyczą zgłoszenia, w sposób terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
  12. Sprzedawca rozpatruje zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego zgłoszenia.
  13. Sprzedawca informuje, że w ramach rozpatrywania zgłoszeń i podejmowania decyzji, nie korzysta ze zautomatyzowanych środków. Decyzje nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  14. Sprzedawca po weryfikacji zgłoszenia podejmuje decyzje, która może polegać na zablokowaniu lub usunięciu Treści Użytkownika tym samym uznając, że naruszają one standardy Regulaminu.
  15. Sprzedawca może także podjąć decyzje uznającą, że wskazane w zgłoszeniu Treści Użytkownika są zgodne z Regulaminem.
  16. Sprzedawca powiadamia o swojej decyzji zarówno osobę zgłaszającą jak i Użytkownika zamieszczającego Treści. Decyzja Sprzedawcy zawiera uzasadnienie.
  17. Sprzedawca informuje ponadto, że w przypadku gdy poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim podejrzeniu organy ścigania lub organy sądowe zainteresowanego państwa członkowskiego lub zainteresowanych państw członkowskich i przekazuje wszystkie dostępne informacje na ten temat.

 

§13 NIELEGALNE TREŚCI UŻYTKOWNIKA I PROCEDURA ODWOŁANIA

  1. Sprzedawca może stosować następujące sankcje wobec Użytkownika, który dopuścił się naruszeń Regulaminu:
    • a) tymczasowe ograniczenia w zakresie korzystania ze Sklepu,
    • b) tymczasowe zawieszenie konta Użytkownika,
    • c) tymczasowa blokada konta Użytkownika,
    • d) trwałe usunięcia konta Użytkownika.
  2. Użytkownik lub osoba zgłaszająca mają prawo do odwołania od decyzji Sprzedawcy, o których mowa w §12 i §13 Regulaminu.
  3. Uzasadnienie decyzji Sprzedawcy musi zawierać co najmniej następujące informacje:
    • a) wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Użytkownika, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności Treści Użytkownika lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich Treści Użytkownika albo nakłada inne środki, o których, w odniesieniu do Treści Użytkownika, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania;
    • b) fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez osobę zgłaszającą, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającej osoby;
    • c) w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Użytkownika wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków;
    • d) jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie Nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane Treści Użytkownika za Nielegalne treści;
    • e) jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności Treści Użytkownika z Regulaminem, wskazanie podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których uznaje się dane Treści Użytkownika za niezgodne z tą podstawą;
    • f) jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących odbiorcy usługi możliwości odwołania się od decyzji, w szczególności w stosownych przypadkach za pośrednictwem wewnętrznych mechanizmów rozpatrywania skarg, pozasądowego rozstrzygania sporów i sądowych środków odwoławczych.
  4. Odwołanie od decyzji Sprzedawcy, Użytkownik lub osoba zgłaszająca mogą złożyć  pod adresem: biuro@krakbag.pl lub korzystając z formularza znajdującego się w zakładce Kontakt.
  5. Odwołanie powinno zawierać:
    • a) imię, nazwisko i dane kontaktowe osoby odwołującej,
    • b) opis odwołania wraz z uzasadnieniem, w szczególności ze wskazaniem dlaczego decyzja Sprzedawcy jest błędna.
  6. Sprzedawca rozpatruje odwołania w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania. Odpowiedź dotycząca odwołania jest wysyłana na adres mailowy wskazany przez odwołującego.

 

§14 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa– w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji stronie internetowej Sprzedawcy.
  2. W przypadku zmiany Regulaminu Sprzedawca powiadomi Użytkowników o zmianach, z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem Sklepu lub wiadomości e-mail. Użytkownik może wypowiedzieć Umowę w terminie 7 dni od dnia zawiadomienia o zmianie Regulaminu.
  3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wykonania przed wysyłką Produktu, zdjęć Produktów przygotowanych dla Klienta i umieszczenia ich w swoich mediach społecznościowych, na stronie internetowej oraz materiałach promocyjnych w celu marketingu i promocji Sprzedawcy, bez oznaczania Klienta i upubliczniania wizerunku Klienta.
  4. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
  5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który jest Konsumentem zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
  6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  7. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

Powyższy Regulamin jest wersją z dnia 26.02.2024 r.

Poprzednia wersja: Regulamin

 

 

 

Załączniki do Regulaminu

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWYpobierz

Informujemy, iż formularz ten należy wypełnić́ i odesłać́ tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy. Korzystanie z formularza jest fakultatywne.

Adresat:  

KrakBag Magdalena Krakowska 

Kobyłka (05-230) 

  1. Mickiewicza 4e m 2

e-mail: biuro@krakbag.pl

telefon: 788936519

Ja/My(*) niniejszym informuje/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.

 

POUCZENIE

  1. Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na adres:
    •  KrakBag Magdalena Krakowska, Kobyłka (05-230), ul. Mickiewicza 4e m 2
    •  lub e-mail: biuro@krakbag.pl
  4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy znajdującego się poniżej lub tego znajdującego się w załączniku numer 2 ustawy o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. 

 

Skutki odstąpienia od umowy

  1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.
  2. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  3. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  4. Zwracany Produkt proszę odesłać lub przekazać nam rzecz na adres: KrakBag Magdalena Krakowska, Kobyłka (05-230), ul. Mickiewicza 4e m 2 niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy.
  5. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
  6. Będą Państwo musieli ponieść bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  7. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy

 

WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGOpobierz

Miejscowość, data

Do

KrakBag Magdalena Krakowska 

Kobyłka (05-230) 

  1. Mickiewicza 4e m 2

e-mail: biuro@krakbag.pl

telefon: 788936519

Imię, nazwisko

Adres konsumenta

Reklamacja Produktu

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu __________________ Produkt jest wadliwy. Wada polega na ________________________ 

Wada została stwierdzona w dniu ________________________________

Z uwagi na powyższe, żądam*:

  • doprowadzenia Produktu do zgodności z umową
  • obniżenia ceny Produktu
  • odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny Produktu na konto ___________

Z poważaniem

*niepotrzebne skreślić

 

 

 

 

Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 27.02.2024